Autá a oceľ

Začnime článkom „Situace Volkswagenu je krajně napjatá. Hrozí propouštění téměř poloviny všech zaměstnanců“ ktorý stojí za prečítanie.

Keď si potom pozrieme ako to vyzerá v základnej výrobe tak sa dočítame napr. „Výroba surové oceli v ČR loni dosáhla 3,4 mil. tun, což je nejnižší hodnota v historii země.“ A pre rok 2024 to vyzerá ešte horšie, to si uz pozrite sami. Wikipedia uvádza pre minulé roky do 2016 takúto tabuľku, nech si tych 3.4 vieme zasadiť do kontexu:

Výroba surové oceli v Česku v milionech tun[7][9]
rok1989199019911992199319941995199619971998199920002001200220032004200520062007200820092010201120122013201420152016
výroba10,710,18,07,36,87,17,26,56,86,55,66,26,36,56,87,06,27,16,44,94,65,25,65,15,25,45,35,3

Najväčší výrobca ocele v Českej republike, Liberty Steel od decembra 2023 nevyrába, je v krachu. Aktuálne ani nikto nemá záujem prevádzku prevziať, aj to ukazuje aká je nálada v priemysle, vid https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/stat-nedostal-zadnou-nabidku-na-prevzeti-liberty-ostrava-investori-chteji-jen-mensi-casti-podniku-1417168

A toto asi je ten green deal v praxi – výroba v európe postupne končí, bez ocele nevyrobíme už ani tie autá.

Návrat hore