Lacné Volkswageny z Číny

Osobne si myslím, že to bude ako s mobilmi. Tiež už ich tu nikto nevyrába, pritom v začiatkoch tu bola Nokia, Alcatel, Siemens, Philips, Ericsson… Proste výroba v Európe nie je vďaka EÚ reguláciam konkurencieschopná. Drahé energie, oceľ zaťažená uhlíkovými daňami, a tak ďalej…

Z článku:

Keďže výroba v Európe je násobne drahšia a procesy pomalšie, import čínskych modelov by okamžite zrazil ceny a marže. Pre európske fabriky by to bol fatálne, Volkswagen by dokázal ponúknuť rovnaké auto, rovnakej značky v rovnakej kvalite, len za polovičnú cenu. Tento scenár si už vyskúšalo niekoľko podnikateľov, ktorí začali dovážať čínske Volkswageny na vlastnú päsť do Nemecka. Autá boli výrazne lacnejšie a záujem veľký. Reakcia? Policajné razie a zadržiavanie dovezených vozidiel. Ako keby Volkswagen chránil Európu pred vlastnými autami. Ale presne to robí. Ak by sa nechránil, ohrozil by všetko, čo ešte drží jeho výrobu v EÚ nad vodou.

Stačí sa pozrieť na ceny. Tak napríklad elektrický Volkswagen ID.3 sa v Číne predáva od približne 15– až 18-tisíc eur, no v Európe začína jeho cenník na 30-tisíc eurách a v preferovanej výbave často atakuje 40 000 eur. Podobný rozdiel existuje aj pri spaľovacích modeloch. Tiguan, ktorý v Európe štartuje na cene okolo 30-tisíc eur, si v Číne kupujú zákazníci v cenách okolo 15– až 20-tisíc eur. Takýto rozdiel je v rámci jednej skupiny „ekonomickou atómovkou“. Volkswagen pritom nedávno uviedol, že po prvýkrát v histórii dokáže v Číne úplne vyvinúť a schváliť nové platformy a technológie bez účasti Nemecka.

https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/778065-vw-uz-zacal-z-ciny-exportovat-lacne-auta-v-europe-sa-ich-vsak-boji-ako-cert-kriza/

Návrat hore